Regulamin

Regulamin

ZAŁĄCZNIK NR 1
DO UCHWAŁY ZARZĄDU TIMELESS CHIRURGIA PLASTYCZNA
SPÓŁKI Z O.O. Z DNIA 12 lipca 2016

Na podstawie art. 23 w związku z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654 ze zm.) Zarząd nadaje niniejszy regulamin organizacyjny, określający sprawy dotyczące sposobu i warunków udzielania świadczeń zdrowotnych przez
Timeless Chirurgia Plastyczna Spółkę z o.o:

§ 1.

[Klinika]

  1. Timeless Chirurgia Plastyczna Spółka z o.o, zwana dalej „Kliniką”, jest podmiotem leczniczym będącym przedsiębiorcą.
  2. Na Klinikę składają się dwa zakłady lecznicze w rozumieniu ustawy o działalności leczniczej o nazwach: Timeless Oddział Chirurgii Jednego Dnia oraz Poradnia Chirurgii Plastycznej i Dermatologii.

§ 2.

[Cele działalności Kliniki]

  1. Celem Kliniki jest prowadzenie działalności leczniczej poprzez: udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych; udzielanie szpitalnych świadczeń zdrowotnych, prowadzenie działań dotyczących promocji zdrowia, wykonywanie badań diagnostycznych w celu rozpoznania stanu zdrowia i ustalenia dalszego postępowania leczniczego oraz prace naukowo – badawcze z zakresu nauk medycznych i inżynieryjnych.
  2. Celem Kliniki jest także realizacja zadań dydaktycznych i badawczych w powiązaniu z udzielaniem świadczeń zdrowotnych i promocją zdrowia, w tym wdrażaniem nowych technologii medycznych oraz metod leczenia.

§ 3.

[Siedziba i struktura]

  1. Siedzibą Kliniki jest miasto stołeczne Warszawa. Adres siedziby to ul. Gen Romana Abrahama 18/322, 03-982 Warszawa.
  2. Strukturę organizacyjną Kliniki tworzą następujące jednostki organizacyjne:
    1. Timeless Oddział Chirurgii Jednego Dnia,
    2. Poradnia Chirurgii Plastycznej i Dermatologii
  3. W skład Timeless Oddział Chirurgii Jednego Dnia wchodzą:
    Komórki Specjalistycznej Opieki Zdrowotnej:

    1. Oddział Chirurgii Plastycznej
    2. Blok Operacyjny
    3. Magazyn Leków
    4. Dział Farmacji Szpitalnej
    5. Gabinet diagnostyczno-zabiegowy

    Komórki pomocnicze:
    Administrator Bezpieczeństwa Informacji.
    Dział Naukowo – Badawczy

§ 4.

[Miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych]

Świadczenia zdrowotne są udzielane w komórkach specjalistycznej opieki zdrowotnej.

§ 5.

[Zasady udzielania świadczeń zdrowotnych]

  1. Warunkiem skorzystania ze świadczeń zdrowotnych jest uiszczenie odpłatności za usługę zgodnie z cennikiem stanowiącym załącznik do Regulaminu lub indywidualnymi ustaleniami z Kliniką.
  2. Pacjent powinien okazać na prośbę personelu administracyjnego dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość.
  3. Płatność pobierana jest od pacjenta z góry. W przypadku korzystania z programu kredytowego, usługi podlegające umowie kredytowej pacjenta z bankiem udzielane są po wpływie środków na rachunek bankowy Kliniki.
  4. Za świadczenia zdrowotne udzielone odpłatnie Klinika wystawia fakturę, w terminie 14 dni od wniosku pacjenta, nie później, niż 15. dnia następującego po miesiącu, w którym wykonano usługę. Pacjent jest informowany o terminie wystawienia faktury indywidualnie.

§ 6.

[Osoby udzielające świadczeń zdrowotnych i sprzęt Kliniki]

  1. Świadczenia zdrowotne są udzielane wyłącznie przez osoby, które wykonują zawody medyczne i spełniają wymagania określone we właściwych przepisach.
  2. Wszystkie urządzenia i sprzęty Kliniki, służące do udzielania świadczeń zdrowotnych z zakresu diagnozowania, leczenia lub rehabilitacji, posiadają aktualne atesty i spełniają określone prawem wymagania.

§ 7.

[Porządek udzielania świadczeń zdrowotnych]

  1. Jednostki organizacyjne Kliniki udzielają świadczeń zdrowotnych w dni powszednie w godzinach 10:00- 19:00 oraz w soboty w godzinach 10:00 – 14:00. W uzasadnionych przypadkach czas pracy poszczególnych komórek organizacyjnych wydłuża członek lub prezes Zarządu Kliniki.
  2. Pacjent chcący uzyskać poradę lekarską, musi zapisać się na wizytę. Zapisy są dokonywane od godziny 10:00 w recepcji Kliniki, telefonicznie lub przez komunikatory albo strony internetowe, z którymi Klinika ma podpisane stosowne umowy.
  3. Pacjenci są zapisywani na wizytę z wyprzedzeniem (także na wizyty kontrolne).
  4. Pacjenci są zapisywani na konkretne godziny. O kolejności przyjęcia rozstrzyga godzina zapisu, chyba że lekarz zdecyduje inaczej.
  5. Dopuszcza się, że w wyjątkowych przypadkach wizyta w danym dniu może zostać odwołana przez Klinikę. Wówczas Klinika zaproponuje inny, dogodny dla pacjenta termin.

§ 8.

[Porządek udzielania świadczeń zdrowotnych]

  1. Świadczenia są udzielane pacjentom zapisanym na wizytę w danym dniu. Lekarz może podjąć decyzję, aby przyjąć pacjentów niezapisanych na wizytę w danym dniu.
  2. Jeżeli w dniu zgłoszenia nie jest możliwe udzielanie porady specjalistycznej, pacjent zostaje wpisany w rejestracji na Listę osób oczekujących. O miejscu na liście decyduje kolejność zgłoszeń. W wypadkach nagłych (decyzja należy do lekarza przyjmującego) pacjent może być przyjęty poza kolejnością wynikającą z Listy osób oczekujących.

§ 9.

[Zadania Kliniki]

  1. Zadaniem komórek specjalistycznej opieki zdrowotnej jest zapewnienie pacjentom Kliniki specjalistycznych świadczeń zdrowotnych w zakresie odpowiedniej specjalności.
  2. Zadaniem komórek działalności pomocniczej jest obsługa administracyjno-techniczna Kliniki.
  3. Zadaniem Działu Naukowo – Badawczego jest pozyskiwanie, prowadzenie projektów naukowych wpływających na rozwój metod leczenia pacjentów Kliniki, rozwój nauk medycznych i pokrewnych oraz publikacje naukowe.

§ 10.

[Współdziałanie jednostek organizacyjnych Kliniki]

  1. Współdziałanie poszczególnych komórek organizacyjnych odbywa się poprzez:
    1. konsultowanie pacjentów Kliniki;
    2. wypracowywanie standardów postępowania w określonych przypadkach;
    3. gromadzenie danych naukowych
    4. zebrania informacyjne pracowników.

§ 11.

[Współdziałanie Kliniki z innymi podmiotami]

Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych wynikają z przepisów prawa lub umów cywilnoprawnych.

§ 12.

[Zasady pobytu pacjenta w klinice]

  1. Opłata za zabieg pobierana jest najpóźniej w dniu zabiegu, przed jego wykonaniem.
  2. Brak odwołania przez pacjenta umówionej i opłaconej wizyty lub umówionego i opłaconego w części lub w całości zabiegu w terminie, który umożliwiłby Klinice udzielenie w odwołanym terminie wizyty lub zabiegu świadczenia medycznego innemu pacjentowi oczekującemu na swoją kolej (w szczególności na 24 godziny lub mniej przed zabiegiem), skutkuje zatrzymaniem kwoty wpłaconej przez pacjenta odwołującego wizytę lub zabieg, z uwagi na nieodwracalne koszty poniesione przez Klinikę, takie jak zamówienie materiałów i specjalistycznego personelu, zablokowanie terminu sali operacyjnej, zamówienie usług anestezjologa. W wyjątkowych przypadkach, jeśli koszty nie zostały poniesione przez Klinikę lub mogą zostać odzyskane, Klinika zwraca uiszczone należności pacjentowi.
  3. Każda osoba przebywająca na terenie Kliniki obowiązana jest zachowywać się w sposób przyzwoity i zgodny ze zwyczajowymi konwencjami społecznymi, a także obowiązana jest do poszanowania prywatności i praw innych osób przebywających na terenie Kliniki, mając na uwadze prawo każdego pacjenta do intymności i godności, w szczególności w zakresie nierozpowszechniania informacji o stanie zdrowia pacjenta, o uzyskiwanym leczeniu, o chorobie i problemach, jakie mogą być z nią związane.
  4. Poucza się pacjentów, aby nie pozostawiali jakichkolwiek cennych przedmiotów bez nadzoru. Cenne przedmioty, w szczególności takie jak biżuteria, telefony, sprzęt elektroniczny, większe sumy pieniędzy zaleca się pacjentom pozostawić w domu lub przekazać osobie towarzyszącej. Jeżeli pacjent nie ma takiej możliwości, zaleca się, aby o takim fakcie poinformował personel pomocniczy lub administracyjny Kliniki, który zapewni bezpieczne przechowanie przedmiotów wartościowych w depozycie (usługa dostępna dla pacjentów szpitala). Zastrzega się, iż w pozostałych przypadkach przyjęcie przedmiotów wartościowych na przechowanie do depozytu następuje w miarę możliwości Kliniki, a personel może odmówić przyjęcia przedmiotów wartościowych do depozytu, jeżeli nie będzie w stanie zapewnić przechowania ich w bezpiecznym miejscu. Klinika nie ponosi odpowiedzialności za szkody, jakie mogą powstać w związku z uszkodzeniem lub utratą przedmiotów należących do pacjentów, które nie zostały przyjęte do przechowania w depozycie Kliniki.
  5. Pacjenci obowiązani są stosować się do pouczeń, zaleceń i wskazówek osób świadczących usługi medyczne na terenie Kliniki, personelu pomocniczego i administracyjnego. Pacjenci mogą przebywać na terenie ogólnodostępnych pomieszczeń Kliniki. Pacjenci mają możliwość wstępu do pomieszczeń zabiegowych lub zapewniających opiekę okołooperacyjną dopiero po zasygnalizowaniu takiej możliwości przez osobę wykonującą zabieg medyczny lub członka personelu. Pacjenci nie mają wstępu do pomieszczeń przeznaczonych wyłącznie dla personelu Kliniki.
  6. We wszystkich pomieszczeniach Kliniki obowiązuje zakaz palenia, spożywania napojów alkoholowych i innych środków odurzających. Klinika może odmówić udzielenia usług pacjentom znajdującym się pod wpływem alkoholu lub środków odurzających, nawet w przypadku z góry umówionej wizyty lub zabiegu. Sytuacja taka może zostać uznana przez Klinikę jako niezapowiedziana rezygnacja z wizyty lub zabiegu, że wszelkimi wynikającymi z Regulaminu i przepisów prawa konsekwencjami.
  7. Zabrania się wnoszenia na teren Kliniki broni, materiałów wybuchowych, łatwopalnych oraz innych materiałów lub przedmiotów niebezpiecznych.
  8. Zabrania się wprowadzania na teren Kliniki zwierząt.
  9. Wszelkie uwagi dotyczące pracy Kliniki, jej personelu, jakości usług lub propozycji zmian w funkcjonowaniu na przyszłość, pacjenci mogą zgłaszać członkom personelu administracyjnego w formie ustnej, lub w formie pisemnej – w postaci skargi lub wniosku – składanego w recepcji Kliniki.
  10. Pacjent ma obowiązek poinformować lekarza o swoim stanie zdrowia, o wszystkich chorobach, nałogach oraz o przyjmowanych lekach. Pacjent powinien udostępnić lekarzowi wszelką dokumentację medyczną, która może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa zabiegów realizowanych na terenie Kliniki.

§ 13.

[Dostęp do dokumentacji medycznej]

  1. Dokumentacja medyczna jest udostępniana bez zbędnej zwłoki na wniosek pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego lub osoby pisemnie upoważnionej przez pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego.
  2. Wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej składa się pisemnie do Kliniki w jej siedzibie.

§ 14.

[Koszty udostępniania dokumentacji medycznej]

  1. Dokumentacja medyczna jest udostępniana bezpłatnie do wglądu w siedzibie Kliniki.
  2. Dokumentacja medyczna jest udostępniana bezpłatnie poprzez wydanie oryginału za pokwitowaniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, jeżeli uprawniony organ lub podmiot żąda udostępnienia oryginałów tej dokumentacji. Wydanie dokumentacji następuje
    1. po pokwitowaniu przez pacjenta odbioru każdej strony oryginału,
    2. po podpisaniu przez pacjenta zobowiązania do zwrotu dokumentacji w umówionym terminie, nie dłuższym, niż 14 dni, chyba, że zachodzą szczególne okoliczności uzasadniające dłuższe pobranie oryginałów przez pacjenta. Klinika może zwrócić się z prośbą o szybszy zwrot oryginałów, jeśli inny uprawiony organ zażąda dostępu do oryginałów dokumentacji. Zgodnie z przepisami, oryginały dokumentacji medycznej przechowuje Klinika, nie pacjent. Co do zasady oryginały powinny być przechowywane w Klinice. Pacjent ponosi wszelką odpowiedzialność za zagubienie lub niezwrócenie oryginałów dokumentacji w terminie.

Załącznik nr 1 do Regulaminu

CENNIK ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

Świadczenie/usługa Cena
Konsultacja chirurga plastycznego 250 zł
Konsultacja chirurga ogólnego 250 zł
Konsultacja chirurga szczękowego 250 zł
Konsultacja dermatologiczna 120 zł


Pozostałe badania i zabiegi nie uwzględnione w cenniku po indywidualnym ustaleniu ceny